Jump to content


Photo

Το Διαδίκτυο στο Δημοτικό


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 Μιχάλης Βαφόπουλος

Μιχάλης Βαφόπουλος

    Co-Founder

  • Moderators
  • 507 posts
  • Institution:Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
  • Position:Academic staff
  • Course:Στρατηγική και Σχεδίαση για το Διαδίκτυο
  • Locationthessaloniki

Posted 17 Απρίλιος 2011 - 07:59 πμ

Πως θα μπορούσε να εμπλουτιστεί το ΑΡΠΑ-ΚΟΛΛΑ (copy-paste) από τη ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, το πιο σύνηθες "σπορ" των μαθητών στο σχολείο; Θα πρέπει πρώτα να εργασθούμε για την ανάπτυξη της δικτυακής ευφυίας και της κριτικής σκέψης των μαθητών για να καταφέρουμε να δημιουργήσουμε ανθρώπους που συμμετέχουν στη δημιουργία των λημμάτων της ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑΣ. Μια αρχή γίνεται με την πρωτοβουλία Wikipedia και Ψηφιακό Σχολείο.

Σε αυτό το θέμα, συζητάμε για το Ψηφιακό Σχολείο, άλλες χρήσιμες εφαρμογές και μεθόδους στη διδασκαλία με το Διαδίκτυο στο Δημοτικό.

vafopoulos.org
Webvistas ---> αλλάζοντας (με) το Διαδίκτυο


#2 Κώστας Βελώνης

Κώστας Βελώνης

    Μέλος

  • Members
  • PipPip
  • 11 posts
  • Institution:Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
  • Position:Academic staff
  • Course:Oικονομικά υποδείγματα στο διαδίκτυο και η γλώσσα MathML

Posted 28 Απρίλιος 2011 - 11:24 μμ

Μαθητές Δημοτικού και η σχέση τους με το Διαδίκτυο
Η Cosmote βάζει στο διαδίκτυο πάνω από 100 σχολεία απομακρυσμένων νησιών της χώρας μας.Ορισμένοι μαθητές και μαθήτριες οι οποίοι ρωτήθηκαν σχετικά με το διαδίκτυο είπανε τα εξής <<Στο Διαδίκτυο μπαίνω καθημερίνα,παίζω παιχνίδια και μπαίνω στο facebook.Μέχρι σήμερα ωστόσο δεν είχαμε σύνδεση στο σχολείο.Νομίζω πως θα μας βοηθήσει να βρίσκουμε πληροφορίες και να κάνουμε εργασίες>>.Αυτά δηλώνει η 10χρονη Ειρήνη,μαθήτρια της Ε' τάξης του δημοτικού σχολείου Πολιχνίτου Λέσβου, και με δύο κινήσεις ανοίγει τον υπολογιστή και συνδέεται στη σελίδα της Cosmote στο Διαδίκτυο.

Η γνωστή εταιρεία κινητής τηλεφωνίας εγκαινίασε στο δημοτικό σχολείο Πολιχνίτου ένα νέο φιλόδοχο πρόγραμμα με τίτλο <<Πλοήγηση στον κόσμο>>.Aυτό το πρόγραμμα έχει ως στόχο να προσφέρει σε πάνω από 100 σχολεία των απομακρυσμένων νησιών της χώρας μας όπως στο Αιγαίο,στις Κυκλάδες και στην Κρήτη τεχνολογικό εξοπλισμό για γρήγορη πρόσβαση στο Διαδίκτυο μέσω του δικτύου 3η γενιάς.

Περισσότερες πληροφορίες:

Μαθητες δημοτικου και διαδίκτυο

Ιστοσελιδες δημοτικων σχολειων στο διαδικτυο

Βαζουν διαδικτυο στα δημοτικα

#3 Κική Κοκκινίδου

Κική Κοκκινίδου

    Μέλος

  • Members
  • PipPip
  • 12 posts
  • Institution:Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
  • Position:Student
  • Course:Oικονομικά υποδείγματα στο διαδίκτυο και η γλώσσα MathML

Posted 09 Μάιος 2011 - 08:41 μμ

Εισβολή του διαδικτύου στο δημοτικό
Τον Ιούνιο του 2000 διαπιστώθηκε ότι ήταν πλέον καιρός να επιχειρηθεί μια πρώτη καταγραφή της συμμετοχής των δημοτικών ελληνικών σχολείων στο διαδίκτυο. Μέχρι τότε μόνο κάποια ιδιωτικά σχολεία είχαν σε ικανοποιητικό βαθμό διαδίκτυο, κάτι που ακούγεται λογικό λόγω της οικονομικής δυνατότητας που είχαν σε σχέση με τα δημόσια και του έντονου ανταγωνισμού που υπήρχε και υπάρχει ακόμη και σήμερα, στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης με την δημόσια, ώστε να προτιμούνται αυτά από τα δημόσια.
Βέβαια το 1997 υπήρξαν κάποια δημόσια δημοτικά σχολεία με ιστοσελίδα στο διαδίκτυο. Αυτά ήταν τα 13ο και 21ο δημοτικά σχολεία Κερατσινίου και τα 7ο και 11ο Γλυφάδας. Όπως διαπιστώνουμε αυτός ο αριθμός ήταν μιδαμινός και άγγιζε μόλις το 4,αριθμός που ακούγεται απίθανος στις μέρες μας.
Στην πορεία βέβαια, καθώς ζούμε στην εποχή της τεχνολογικής και της πληροφορικής έκρηξης και της επανάστασης της γνώσης, τα πράγματα πήραν άλλη τροπή και οι υπολογιστές έχουν εισβάλει κυριολεκτικά στη ζωή μας όπως και τη ζώη μαθητών,ακόμη και αυτών που φοιτούν στο δημοτικό και μάλιστα όχι απλά εισέβαλαν αλλά εισέβαλαν και σε καθημερινή βάση.
Σύμφωνα με έρευνες διαπιστώνεται ότι καθημερινώς γίνονται καταχωρήσεις σχολείων στο διαδίκτυο.Επίσης, είναι αξιόλογο να αναφερθεί ότι μεγάλος αριθμός σχολείων έχει καταφέρει,έπειτα από υπεράνθρωπες προσπάθειες, να έχει σήμερα ξεχωριστές αίθουσες με ηλεκτρονικούς υπολογιστές όπου οι μαθητές μπορούν να εξοικειωθούν με αυτούς και να διδαχτούν το μάθημα της πληροφορικής,απαραίτητο στην εποχή που ζούμε. Αυτές οι αίθουσες έχουν καταφέρει, με την οικονομική βοήθεια εξωτερικών παραγόντων (ιδιωτικών φορέων) και με την συμμετοχή των άμμεσα ενδιαφερόμενων για καλύτερη εκπαίδευση (εκπαιδευτικών, γονέων) να είναι πλέον πλήρως εξοπλισμένες.
Μπορεί κανείς να μελετήσει ένα συγκεντρωτικό πίνακα κάποιων σχολείων με την ηλεκτρονική τους διεύθυνση στην εξής ιστοσελίδα: http://www.pedia.gr/...stoselides.html
Σύμφωνα με έρευνα της μονάδας εφηβικής υγείας του νοσοκομείου παίδων Π & Α Κυριακού που έγινε πριν 2 χρόνια φαίνεται ότι το διαδίκτυο έχει μπει για τα καλά στις ζώες των μαθητών του δημοτικού, καθώς "8 στους 10, τάξεων πέμπτης και έκτης, χρησιμοποιούν ηλεκτρονικό υπολογιστή, ενώ περίπου το 65% αυτών έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο". Αυτό βέβαια έχει και θετικές αλλά και αρνητικές συνέπειες καθως δε το συμβουλεύονται μόνο για εκπαιδευτικους σκοπούς αλλά και για δική τους προσωπική ευχαρίστηση.Αξιοσημείωτο είναι οτι μόλις το "7% σερφάρει στο διαδίκτυο με την παρουσία γονέα και μάλιστα το μεγαλυτερο ποσοστό που αγγίζει το 62% στο σπίτι και σε καθημερινη βάση". Τα στατιστικά μπορουν να μελετηθούν στο εξής link: http://www.3comma14.gr/pi/?survey=2859

περισσότερες πληροφορίές μπορούν να αντληθούν από:
http://www.healthvie...θητές-δημοτικού

#4 Δημήτρης Σάκκος

Δημήτρης Σάκκος

    Μέλος

  • Members
  • PipPip
  • 13 posts
  • Institution:Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
  • Position:Student
  • Course:Oικονομικά υποδείγματα στο διαδίκτυο και η γλώσσα MathML

Posted 11 Μάιος 2011 - 04:17 πμ

Παρά τη ραγδαία ανάπτυξη του διαδικτύου και την επιρροή του στον τομέα της γνώσης, αυτό δεν έχει καταφέρει ακόμα να εισέλθει στο συντριπτικό ποσοστό των δημοτικών σχολείων της Ελλάδας. Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένα μεμονωμένα περιστατικά που είναι αν μη τι άλλο, ελπιδοφόρα.
Συγκεκριμένα, στο 3ο δημοτικό σχολείο Σταυρούπολης και στο 3ο δημοτικό σχολείο Παλλήνης δημιουργήθηκε το project "το χουχουνάκι". Για τις ανάγκες του δημιουργήθηκαν δύο ιστολόγια (blogs), ένα για κάθε τάξη. Το ιστολόγιο, εκτός των άλλων αποτελεί και ένα σπουδαίο εργαλείο για την εκπαίδευση με πολλαπλά οφέλη για τα παιδιά, καθώς βελτιώνει τον προφορικό και το γραπτό λόγο των παιδιών, ενθαρρύνει την ομαδική συνεργασία, βελτιώνει την επικοινωνία μαθητή-δασκάλου, ενθαρρύνει τους μαθητές να συμμετέχουν στο μάθημα και στη δημιουργία εργασιών καθώς συνδέει το περιεχόμενο του ιστολογίου με το εκάστοτε μάθημα, και φυσικά εκπαιδεύει τα παιδιά να χρησιμοποιούν σωστά το διαδίκτυο και τον ηλεκτρονικό υπολογιστή γενικότερα.
Είναι ανάγκη τα παιδιά να εκπαιδεύονται από νωρίς στο διαδίκτυο, ώστε να αποφεύγονται φαινόμενα εθισμού και ψυχολογικής βίας. Πρόσφατες έρευνες αποκαλύπτουν στοιχεία-σοκ σχετικά με το θέμα αυτό. Συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι το 78% των μαθητών των δύο τελευταίων τάξεων του δημοτικού χρησιμοποιούν ηλεκτρονικό υπολογιστή και το 65% έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο, από τους οποίους το 38% 'σερφάρει' χωρίς την παρουσία των γονιών τους. Επιπρόσθετα, το 25% των μαθητών δημοτικού χρησιμοποιούν υπολογιστή / διαδίκτυο 2-3 ώρες καθημερινά, ενώ το 34% 0-1 ώρες καθημερινά. Οι γονείς πρέπει να ελέγχουν πόση ώρα βρίσκεται το παιδί τους στο διαδίκτυο, αλλά και οι εκπαιδευτικοί θα μπορούσαν να βοηθήσουν, όσον αφορά την πρόληψη του εθισμού. Το 39% των μαθητών δημοτικού συνομιλούν με άλλα παιδιά στο διαδίκτυο, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε περιπτώσεις ψυχολογικής βίας αν το παιδί δεν έχει την κατάλληλη εκπαίδευση. Επίσης, το 9% των μαθητών δημοτικού δίνουν προσωπικές πληροφορίες στο διαδίκτυο. Γίνεται επομένως αντιληπτό ότι είναι απαραίτητη η σωστή προετοιμασία των παιδιών και η εξοικείωση τους με το ιντερνετ.
Στη Μεγάλη Βρετανία φαίνεται να έχουν λάβει σοβαρά υπόψη τους τα στοιχεία αυτά, καθώς σύμφωνα με τη μεταρρύθμιση που βρίσκεται προς έγκριση, πρόκειται να μειωθεί πολύ η ύλη της ιστορίας και η διδασκαλία για το διαδίκτυο θα γίνει υποχρεωτική. Τα παιδιά θα μαθαίνουν να δημιουργούν blogs και podcasts, καθώς και να χρησιμοποιούν το twitter και τη wikipedia.
Κάτι ανάλογο περιμένουμε και στην Ελλάδα.

Περισσότερες πληροφορίες
Το projext "Το χουχουνάκι"
Έρευνα για τους μαθητές δημοτικού και το διαδίκτυο
Οδηγίες προς μαθητές για το διαδίκτυο από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
Ίντερνετ υποχρεωτικό, ιστορία προαιρετική στα βρετανικά δημοτικά σχολεία

#5 Ελισάβετ Καπουσίζη

Ελισάβετ Καπουσίζη

    Μέλος

  • Members
  • PipPip
  • 12 posts
  • Institution:Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
  • Position:Academic staff
  • Course:Oικονομικά υποδείγματα στο διαδίκτυο και η γλώσσα MathML

Posted 20 Μάιος 2011 - 09:08 μμ

Posted Image


Με τη δημιουργία εργαστηρίων H/Y στα δημοτικά σχολεία και τη δυνατότητα πρόσβασης των μαθητών στο διαδίκτυο ήταν γνωστό ότι δάσκαλοι,γονείς και μαθητές θα έρχονταν αντιμέτωποι με την εισαγωγή νέων τεχνολογιών στο παραδοσιακό σχολείο.
Το διαδίκτυο οδηγεί στην απομόνωση υποστηρίζουν οι γονείς και ζητούν την απομάκρυνση του από τα σχολεία.Ωστόσο,διαπιστώθηκε το αντίθετο.Οι μαθητές ανέπτυξαν σε μεγάλο βαθμό το ομαδικό πνεύμα και συνεργάζονταν ομαδικά βοηθώντας ο ένας τον άλλον στην επίτευξη ενός κοινού στόχου.
Αποδείχθηκε στην πράξη ότι ο μικρότερος βαθμός αποδοχής και ταυτόχρονα η μεγαλύτερη πρόκληση προήλθε από την πλευρά των δασκάλων.Συχνά οι δάσκαλοι στη σημερινή παραδοσιακή τάξη είναι τεχνολογικά αγράμματοι.Δεν είχαν ποτέ ξανά επαφή με το διαδίκτυο και τις "δυνατότητες" του.Ωστόσο,οι φόβοι και οι αντιρρήσεις τους κατάφεραν εν μέρει να ξεπεραστούν όταν οργανώθηκε μια σειρά μαθημάτων εκμάθησης H/Y και <<σωστής>> χρήσης του διαδικτύου και των υπηρεσιών του.
Τα παιδιά φαίνεται να αντιμετώπισαν την εισβολή αυτή με μεγάλο ενθουσιασμό.Η ώρα που περνούσαν οι μαθητές στο χώρο των εργαστηρίων ήταν για αυτούς ώρα ελεύθερης έκφρασης,ανάληψης πρωτοβουλιών και δημιουργίας.Συγκεκριμένα,το internet προσέφερε τη δυνατότητα στα παιδιά να βρίσκουν πληροφορίες,να διευκολύνονται στις εργασίες τους,να ακούν τα αγαπημένα τους τραγούδια,να παίζουν παιχνίδια και πολλά πολλά ακόμη.
Το διαδίκτυο και οι πληροφορίες που παρέχει σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αντικαταστήσουν το δάσκαλο και το βιβλίο.Ωστόσο,πιστεύουμε ότι το internet και η <<έξυπνη>> χρήση του μπορεί να ενισχύσει το έργο του και να κάνει το μάθημα περισσότερο ενδιαφέρον και ελκυστικό για τους μαθητές.


Περισσότερες πληροφορίες:
Παιδιά και InternetΑνήλικα και διαδίκτυο
Από τη σχολική τάξη στον κυβερνοχώρο

#6 Κυριάκογλου Ρεβέκκα

Κυριάκογλου Ρεβέκκα

    Μέλος

  • Members
  • PipPip
  • 13 posts
  • Institution:Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
  • Position:Student
  • Course:Oικονομικά υποδείγματα στο διαδίκτυο και η γλώσσα MathML

Posted 25 Μάιος 2011 - 01:02 πμ

Μαθητές Δημοτικού και η σχέση τους με το Διαδίκτυο
Η Cosmote βάζει στο διαδίκτυο πάνω από 100 σχολεία απομακρυσμένων νησιών της χώρας μας.Ορισμένοι μαθητές και μαθήτριες οι οποίοι ρωτήθηκαν σχετικά με το διαδίκτυο είπανε τα εξής <<Στο Διαδίκτυο μπαίνω καθημερίνα,παίζω παιχνίδια και μπαίνω στο facebook.Μέχρι σήμερα ωστόσο δεν είχαμε σύνδεση στο σχολείο.Νομίζω πως θα μας βοηθήσει να βρίσκουμε πληροφορίες και να κάνουμε εργασίες>>.Αυτά δηλώνει η 10χρονη Ειρήνη,μαθήτρια της Ε' τάξης του δημοτικού σχολείου Πολιχνίτου Λέσβου, και με δύο κινήσεις ανοίγει τον υπολογιστή και συνδέεται στη σελίδα της Cosmote στο Διαδίκτυο.

Η γνωστή εταιρεία κινητής τηλεφωνίας εγκαινίασε στο δημοτικό σχολείο Πολιχνίτου ένα νέο φιλόδοχο πρόγραμμα με τίτλο <<Πλοήγηση στον κόσμο>>.Aυτό το πρόγραμμα έχει ως στόχο να προσφέρει σε πάνω από 100 σχολεία των απομακρυσμένων νησιών της χώρας μας όπως στο Αιγαίο,στις Κυκλάδες και στην Κρήτη τεχνολογικό εξοπλισμό για γρήγορη πρόσβαση στο Διαδίκτυο μέσω του δικτύου 3η γενιάς.

Περισσότερες πληροφορίες:

Μαθητες δημοτικου και διαδίκτυο

Ιστοσελιδες δημοτικων σχολειων στο διαδικτυο

Βαζουν διαδικτυο στα δημοτικα



#7 Κυριάκογλου Ρεβέκκα

Κυριάκογλου Ρεβέκκα

    Μέλος

  • Members
  • PipPip
  • 13 posts
  • Institution:Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
  • Position:Student
  • Course:Oικονομικά υποδείγματα στο διαδίκτυο και η γλώσσα MathML

Posted 26 Μάιος 2011 - 10:26 μμ

Το Διαδίκτυο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Posted Image
Το διαδίκτυο σήμερα, έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας και πλέον είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μας. Είναι αναμενόμενο οπότε να εμφανίζονται διαφορετικά θέματα όσο αφορά τη διαπαιδαγώγηση και την προστασία των παιδιών μικρής ηλικίας, σε σχέση με τον χειρισμό και την ασφαλή χρήση του διαδικτύου.
Λόγω της ήδη διαδεδομένης χρήσης του διαδικτύου στα παιδία νεαρής ηλικίας, έχουν αρχίσει προσπάθειες για την ένταξη του στα πλαίσια της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η προσπάθεια της εταιρείας κινητής τηλεφωνίας cosmote για την παροχή δωρεάν internet σε σχολεία απομακρυσμένων περιοχών της χώρας1 .
Οι κίνδυνοι όμως που εγκυμονούν για τα παιδία από τη χρήση του διαδικτύου είναι πολλοί2.Για το λόγο αυτό το υπουργείο παιδείας έχει εκδώσει έναν συνοπτικό οδηγό για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου από τους μαθητές3, καθώς και συμβουλευτικούς οδηγούς για εκπαιδευτικούς, αλλά και για γονείς4.

Η εκπαιδευτική κοινότητα από μεριάς της συμφωνεί σε γενικές γραμμές με την ένταξη του διαδικτύου στα πλαίσια της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Μάλιστα έρευνες δείχνουν ότι το 99% των εκπαιδευτικών είναι σύμφωνο με τη διδασκαλία ορθής χρήσης του διαδικτύου εντός του διδακτικού προγράμματος, ενώ το 70% θεωρεί ως καταλληλότερη βαθμίδα για τη διδασκαλία του συγκεκριμένου μαθήματος το δημοτικό σχολείο.5


1: Cosmote: Δωρεάν πρόσβαση στο Διαδίκτυο σε σχολεία της Κρήτης
2: Τα παιδιά και οι κίνδυνοι του διαδικτύου.
3:Συνοπτικός οδηγός για μαθητές
4: Συνοπτικός οδηγός χρήσης του διαδικτύου για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς
5: Η άποψη των εκπαιδευτικών

#8 Αλέξανδρος Λίβας

Αλέξανδρος Λίβας

    Νέο Μέλος

  • Members
  • Pip
  • 9 posts
  • Institution:Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
  • Position:Student
  • Course:Oικονομικά υποδείγματα στο διαδίκτυο και η γλώσσα MathML

Posted 22 Ιούνιος 2011 - 02:33 πμ

Το διαδίκτυο σήμερα είναι μέρος του φυσικού περιβάλλοντος των παιδιών. Η ένταξή του στη διαδικασία μάθησης αρχίζει και γίνεται απαραίτητη. Ήδη το μεγαλύτερο ποσοστό μαθητών έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο από το σπίτι, άρα και πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών που αφορούν και το εκπαιδευτικό υλικό, πέραν των άλλων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την ανεξέλγκτη χρήση πηγών, σε μια ηλικία που οι μαθητές δεν έχουν αναπτύξει κριτική ικανότητα και σκέψη, με αποτέλεσμα την λανθασμένη πληροφόρησή τους ή και την διεκπαιρέωση εργασιών χωρίς την απαιτούμενη κρίση και προσπάθεια (copy-paste). Πέραν λοιπόν της ένταξης του στα σχολεία ώστε να γίνεται η χρήση του από τους μαθητές σε συνεργασία με τους διδάσκοντες, πρέπει και η εξοικείωση με το διαδίκτυο να γίνεται με τη μορφή διδασκαλίας. Επίσης, όπως ήδη γίνεται σε πολλές χώρες, πρέπει να γίνουν έρευνες για τη δημιουργία ιστοσελίδων που να λαμβάνουν υπ’ όψιν την ηλικία, τις ανάγκες και τους στόχους του χρήστη ώστε , γιατί όχι,να αποτελούν και εκπαιδευτικό υλικό.


Πηγές-Links:
http://www.wiu.edu/t...s/benefits.html
http://otal.umd.edu/...ctice/children/
http://www.securelis...nd_the_Internet

#9 Κωνσταντίνα Τσιμηρίκα

Κωνσταντίνα Τσιμηρίκα

    Μέλος

  • Members
  • PipPip
  • 11 posts
  • Institution:Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
  • Position:Student
  • Course:Oικονομικά υποδείγματα στο διαδίκτυο και η γλώσσα MathML

Posted 23 Ιούνιος 2011 - 11:34 μμ

Η ταχύτατη ανάπτυξη των Επιστημών και Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) έχει οδηγήσει σε μια νέα πραγματικότητα όλους τους τομείς της ζωής μας. Οι ανάγκες προσαρμογής της εκπαιδευτικής διαδικασίας στις απαιτήσεις της νέας αυτής πραγματικότητας, επιτάσσουν την ένταξη των ΤΠΕ σε όλα τα στάδια του εκπαιδευτικού συστήματος, ώστε να αντεπεξέλθει στις σύγχρονες απαιτήσεις μόρφωσης και κατάρτισης και στις ραγδαίες εξελίξεις της αγοράς εργασίας. Η εισαγωγή και αξιοποίηση των ΤΠΕ στο σύγχρονο σχολείο έχει επιφέρει καταλυτικές αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα. H αξιοποίηση του διαδικτύου, από τη Εκπαίδευση Πρωτοβάθμια είναι Υποχρέωση προς το σημερινό μαθητή αλλά και τον αυριανό πολίτη. Το διαδίκτυο χρησιμοποιείται ως μέσο «Δημοσιοποίησης»- παρουσίασης και προβολής του έργου του Σχολείου αλλά και των Μαθητών. Για παράδειγμα στον Ιστοχώρο του σχολείου μπορούν να παρουσιαστούν οι δραστηριότητες και έργων των μαθητών (π.χ. οι εκδηλώσεις με τα έργα των παιδιών) ή Εφημερίδα του σχολείου (μαθητική εφημερίδα). Επιπρόσθετα η χρήση του διαδικτύου μπορεί να αποτελέσει ένα γνωστικό - διερευνητικό εργαλείο: χρήση ανοικτού λογισμικού διερευνητικής μάθησης για δημοτικό σχολείο. Το λογισμικό αυτό μπορεί να έχει τη μορφή αλληλεπιδραστικών πολυμέσων, προσομοίωσης, εκπαιδευτικού παιχνιδιού, μοντελοποίησης κλπ. που θα προσφέρει στους μαθητές τη δυνατότητα διερεύνησης πραγματικών ή φανταστικών καταστάσεων. Επίσης μπορεί να υπάρξει ένα εργαλείο επικοινωνίας και αναζήτησης πληροφοριών. Αυτό σημαίνει χρήση βάσεων δεδομένων για αναζήτηση στοιχείων, χρήση των δικτύων για επικοινωνία με άλλους μαθητές και για αναζήτηση πληροφοριών.

περισσότερες πληροφορίες:

http://www.epe.org.g...l/MEP2006-3.pdf
https://sites.google...paidi-diadiktyo

#10 Πασχαλία Κουλιοπούλου

Πασχαλία Κουλιοπούλου

    Μέλος

  • Members
  • PipPip
  • 13 posts
  • Institution:Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
  • Position:Academic staff
  • Course:Oικονομικά υποδείγματα στο διαδίκτυο και η γλώσσα MathML

Posted 26 Ιούνιος 2011 - 08:16 μμ

Το διαδίκτυο στο δημοτικό

Σε μία από τις πολλές προσπάθειες που γίνονται τα τελευταία χρόνια με σκοπό να βελτιώσουν το εκπαιδευτικό σύστημα έχουν γίνει ποικίλες αλλαγές. Μία από αυτές, η οποία αξίζει να αναφερθεί είναι η ένταξη των ηλεκτρονικών υπολογιστών ως μέσο διδασκαλίας.

Η αλλαγή αυτή έχει ως στόχο την όσο τον δυνατόν πιο δημιουργική ενσωμάτωση πάνω στην σχολική ύλη και όχι την χρήση των υπολογιστών ως ένα ακόμα βαρετό, όσον αφορά τους μαθητές, συμπληρωματικό εγχειρίδιο μάθησης.

Posted Image




Η χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών έχει όντως κάποια πλεονεκτήματα σε σύγκριση με την απλή διδασκαλία. Έτσι:
Προκαλεί ενθουσιασμό στους μαθητές και δημιουργεί κίνητρα.
Διευρύνει τα περιορισμένα γνωστικά περιεχόμενα και δίνεται έμφαση πλέον όχι στην παθητική μετάδοση γνώσεων αλλά στην ενεργό συμμετοχή κατά την διαδικασία της παράδοσης.
Παρατηρείται ανάπτυξη και όξυνση της κριτικής σκέψης και ικανότητας καθώς και των επικοινωνιακών δεξιοτήτων των παιδιών.
Πέρα από τα πλεονεκτήματα όμως υπάρχει και ένας κίνδυνος που ελλοχεύει η νέα αυτή μέθοδος. Δυστυχώς υπάρχει η πιθανότητα η διδασκαλία μέσω ηλεκτρονικών υπολογιστών να έχει ως αποτέλεσμα τον εθισμό των μαθητών. Με λίγη προσοχή όμως τόσο από μέρους των δασκάλων όσο και από μέρους των γονέων αυτό το φαινόμενο μπορεί να αποφευχθεί.

Βέβαια, πρέπει εδώ να επισημάνω ότι η νέα αυτή μέθοδος δεν εφαρμόζεται ακόμη σε όλα τα δημοτικά σχολεία τις Ελλάδας. Αυτό το πρόβλημα παρατηρείται κυρίως σε περιοχές όπως τα νησιά ή και μικρά χωριά με μικρό αριθμό μαθητών. Ωστόσο καταβάλλονται προσπάθειες έτσι ώστε να εφαρμοστεί σε όλα τα δημοτικά της χώρας μας για να μπορούν να εξασφαλίσουν σε όλους τους μαθητές το δικαίωμα της ισότητας στην εκπαίδευση.


Περισσότερες πληροφορίες:
http://www.tanea.gr/...1&artId=4556929
http://www.teachnet.gr/diadiktio.htm
http://www.elementar...og-post_11.html




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users